Problem
Tablice pozwalają tworzyć proste struktury danych opisujące rzeczywistość. Wykonywanie operacji na takich danych jest prostsze niż operowanie na danych nie ustrukturyzowanych. Podstawowe funkcje pozwalające wykonywać takie operacje to: array_push, array_pop, implode, explode, sort, natsort, print_r. Trudność może sprawiać już samo zaplanowanie struktury danych. Jak powinna wyglądać struktura danych pozwalająca przechowywać plan lekcji?
Zadanie
Utwórz strukturę danych w formie tablicy tablic i wprowadź do niej ręcznie przykładowy plan. Utworzoną tablicę wypisz za pomocą print_r oraz <pre>.
Wskazówka
Wariant uproszczony
Utwórz tablicę tablic. Dane rozdzielaj przecinkiem.
- Poniedziałek
- nr, sala, nauczyciel, przedmiot
- nr, sala, nauczyciel, przedmiot
- nr, sala, nauczyciel, przedmiot
- …
- Wtorek
- nr, sala, nauczyciel, przedmiot
- nr, sala, nauczyciel, przedmiot
- nr, sala, nauczyciel, przedmiot
- Środa
- …
Wariant mniej uproszczony
Utwórz tablicę asocjacyjną, gdzie nazwa klasy będzie kluczem a wartością kolejna tablica asocjacyjna przypisująca do dni tygodnia tablice lub obiekty z planem.
- Klasa #1
- Poniedziałek
- Lekcja 1
- sala
- nauczyciel
- przedmiot
- Lekcja 2
- sala
- nauczyciel
- przedmiot
- Lekcja 3
- sala
- nauczyciel
- przedmiot
- Lekcja 1
- Wtorek
- Lekcja 1
- sala
- nauczyciel
- przedmiot
- Lekcja 2
- sala
- nauczyciel
- przedmiot
- Lekcja 1
- Środa
- Poniedziałek
- Klasa #2
- Klasa #3
Wartościowy artykuł, mega przydatny do tworzenia własnych projektów informatycznych 🙂