Debata o ocenianiu

Coraz więcej środowisk podejmuje wyzwanie istotnego poprawienia działania szkoły w obszarze oceniania. Postulaty zmniejszania roli stopni na rzecz oceniania kształtującego odpowiadają przecież zapisom „Ustawy o systemie oświaty” 1. Jednym z takich środowisk jest Instytut Zwinnej Edukacji. Zachęcam do zapoznania się z udostępnionym na stronie zwinnaedukacja.pl zapisem dużej debaty o ocenianiu. Z ust dyrektorów, nauczycieli, specjalistów od oceniania, czy uczniów i rodziców padają tu liczne argumenty pokazujące proces koniecznej w szkole zmiany. Co ważne: mówią oni o szkołach, które istnieją, a nie o szkołach z marzeń. Polecam zapoznanie się z treścią tej poważnej debaty.


Przypisy:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Art. 44b. Ust. 5.

Twój komentarz

Zapisz moje dane, adres e-mail i witrynę w przeglądarce aby wypełnić dane podczas pisania kolejnych komentarzy.