O sobie
Zmieńmy pomysł w rzeczywistość
Co może jeden uczeń? Może zainspirować nauczyciela. Co może jeden nauczyciel? Może zmienić własną lekcję. Co może dwóch nauczycieli? Mogą zmienić własne lekcje i wymieniać się doświadczeniami.
Jestem nauczycielem informatycznych przedmiotów zawodowych w technikum. Od lat obserwuję słabnącą motywację uczniów do nauki i próbuję dostosowywać do nowych warunków swoje lekcje. Dziś widzę, że delikatne korekty dawnego podejścia to za mało. Z przekonaniem opowiadam o swoich obserwacjach i doświadczeniach z minimalizowaniem roli oceniania za pomocą stopni i z oddawaniem uczniowi kontroli nad jego nauką.
Zbudujmy społeczność
Wokół nas jest wielu nauczycieli i uczniów którzy dostrzegają wady szkoły
Większość uczniów i bardzo wielu nauczycieli z którymi rozmawiałem widzi wady lekcji szkolnych podobnie. Od merytorycznej rozmowy o sposobie naprawy szkolnych wad, można zacząć faktyczne zmienianie edukacji. Zamiast odosobnionych zmagań marzyciela, szkoła potrzebuje współpracy nauczycieli rozumiejących problem!
01.
Rzeczowa wiedza
Zdobywajmy wiedzę o wadach i możliwościach edukacji. Bez niej nie damy rady przekonać nikogo.
03.
Internet
To naturalne środowisko propagowania informacji. Zamieńmy informacje w wartościową inicjatywę.
02.
Rozmowy
W szkole i w domu. W pracy i na wagarach. Wszyscy członkowie społeczności szkolnej mogą stać się inicjatorami zmian.
04.
Merytoryczna debata
Tą zmianę można wprowadzić oddolnie. Rzeczowa debata to ważny krok do jej upowszechnienia.