Odczucie presji wywieranej przez szkoły na uczniach jest od lat przedmiotem analiz. Tematem tym zajmuje się między innymi badanie Health Behaviour in School-aged Children (HBSC). W raporcie „Spotlight on adolescent health and well-being” (2018) znaleźć można ocenę:
Doświadczenie szkolne pogarsza się wraz z wiekiem w większości krajów/regionów; satysfakcja ze szkoły i postrzegane wsparcie nauczycieli spadają, podczas gdy presja związana z obowiązkami szkolnymi wzrasta.
Liczby bezpośrednio dotyczące Polski również nie napełniają optymizmem. Odsetek 15-latków odczuwających presję związaną z obowiązkami szkolnymi zarówno wśród chłopców jak i dziewcząt wzrósł istotnie w stosunku do poprzedniego badania. Wśród dziewcząt z 44% w 2014 do 56% w 2018. Wśród chłopców z 32% w 2014 do 34% w 2018.
W Polsce zaobserwowano też największy – wynoszący 19 punktów procentowych wzrost w grupie 13-latek. Pełny tekst raportu można przeczytać na stronie hbsc.org.
Informacje nie aktualizowane wprowadzają w błąd!!! #@$416@31
Prawda. Tylko czy wpisu z datą publikacji i datami badań nie należy potraktować prostu jako odniesienia do konkretnego czasu?